Ruangan Iklan

Friday, January 28, 2011

Honeymoon at Langkawi...

Ermmmmm... nie la saat2 manis buat Dhia bila dapat pergi Honeymoon... hehehehe... Semua orang idamkan pergi honeymoon lepas sah menjadi suami isteri kan n Dhia salah seorang dari mereka. Walaupun bukan di oversea tapi cukuplah dengan apa yang kita mampu. Actually Dhia pergi honeymoon pun lewat jugak sebab tunggu kenduri sebelah lelaki lak sebab kita orang naik 2 pengantin sekali gus. Lewat pun lewat lah janji dapat pergi jugak. Seronok bila kita pergi dengan orang yang kita cinta kan... Honeymoon Dhia tak jauh kat langkawi je, sebab suami Dhia teramatlah suka nak pergi sana tak tau la nape, tapi dia cakap langkawi bagi dia ketenangan. Tenang ke... Tenanglah sangat huhuhu.

Kami pergi on October 2010, stay 4hari 3malam. Boleh la, tu pun Dhia sampai je sana terus fikir nak shopping sampailah suami Dhia tegur sikap Dhia n menyedarkan Dhia bahawasanya kami pergi honeymoon bukan shopping...hahahaha. Memang tak tenang. Dhia menginap kat Citin Hotel kat Pekan Kuah sebab senang nak pergi shopping barang2 yang mak ayah mertua Dhia pesan. Hah! cakap pasal hotel nie, Dhia nak la cerita sikit pasal Hotel nie. Hotel nie secretary ayah mertua Dhia yang booking kan, itu je yang dia dapat cari n yang masih kosong. Tapi tak apa lah janji ada tempat nak tidur, demand lebih2 kang susahkan diri sendiri. Citin Hotel nie bilik dia Chomel la sangat khas betul2 untuk dia orang kalau yang datang family tu susah sikit la sebab ruangan biliknya terlalu terhad, Citin Hotel nie boleh dikirakan baru gak la. Harga bilik untuk satu malam RM130 wtout breakfast. Alamak! gambar hotel tu Dhia lupa ambik, if not boleh Dhia tunjukkan kat sini untuk tatapan u all.

Waktu di langkawi tu kami pergi Island hoping, Pantai Cenang, Idamansuri dan tempat2 makan yang kami rasa menepati citarasa.. Erm, sesiapa yang nak pergi langkawi untuk honeymoon n nak dapatkan diskaun boleh la cari Dhia or email Dhia kat dhiadelisha@gmail.com. nanti Dhia bagi no tel dia orang kat sana. Diskaun untuk kereta sewa, Island Hoping, pergi hutan paya bakau dan banyak lagi lah... Insyaallah dia orang akan bagi yang terbaik untuk para honeymoon dan bukan honeymoon. Nie gambar2 yang Dhia sempat ambik waktu kat Langkawi...


Erm, seronoknyer berenang

Eagles Feeding

Tasik Dayang Bunting

Mandi di Tasik Dayang Bunting



Kalau u all nak tau waktu Dhia pergi mandi kat Tasik Dayang Bunting nie Dhia mandi kat tempat budak2...hahahaha, sebab Dhia tak pandai berenang n tak bawa life jacket. Suami Dhia tak nak mandi so kenalah mandi kat tempat yang selamat.. Erm, orang kata if kita nak pregnant mandi kat Tasik Dayang Bunting nie, nanti kita sure bunting gak. Ye ke, bagi Dhia if allah swt nak bagi tak ada sape pun yang dapat menghalang, macam tu gak if DIA nak ambik balik, kan ke semuanya ketentuan dariNYA. If kita pregnant lepas mandi kat situ maknanya dah tiba masa kita untuk jadi seorang ibu, if tak bermakna kita belum layak bergelar ibu. Jangan kita salahkan Tasik Dayang Bunting tu lak...hehehehe. Tapi tu lah if belum pregnant banyak cara untuk kita mengubatinya selain berdoa, kita kena jugak berusaha dan akhirnya kita kenalah berserah. Hanya allah swt yang lebih mengetahui mana yang terbaik untuk kita. Itu kan salah satu dari dugaannya buat kita. Ada jugak yang pregnant 2,3 bulan pastu keguguran, itu lagi sedihkan...huhuhu. Oleh itu kita kenalah Sama2 berdoa, berusaha n berserah semoga doa kita dimakbulkan allah swt. Amin.

No comments:

Post a Comment